Slecht artikel ( 0 )
RSS van Rhunta Rhunta Auteur op infoyo sinds
14 Augustus 2008

Bekijk het profiel van Rhunta
Datum: 21-07-2010
Auteur: Rhunta
Melkweg, Amsterdam, 20-07-10Miss Montreal weet precies hoe ze haar fans moet bereiken: via haar Hyves fansite stuurde zij een mailtje naar al haar ‘vrienden’ (nu meer dan 7) met het dringende verzoek naar haar albumrelease te komen. Zij voegde hieraan toe dat zij niet alleen voor vrienden en familie wilde staan, maar vooral ook voor haar fans. De daaropvolgende belofte iedereen die een kaartje had gekocht haar nieuwe album te geven was een nog mooier lokkertje. Met succes, want de kleine zaal in de Melkweg stond helemaal vol.

Na een uur wachten met een drankje en achtergrondmuziek om in de stemming te komen, liet Sanne ons nog een kwartier in spanning voordat allereerst de bandleden en daarna ook zij het podium betraden. Na een korte mondelinge inleiding werd het eerste nummer ingezet wat gelijk de stemming erin bracht. Wat mij als eerste opviel waren haar stralende ogen en daarmee het plezier wat ze beleefde aan wat ze deed. Ondanks wat technische mankementen, zoals een uitvallend oortje en gitaar (!), wist de band een afwisselende mix van opzwepende en intieme nummers ten gehore te brengen. Elke emotie was van Sanne’s gezicht af te lezen en werd door haar overgebracht door de buigingen, trillers en lichte heesheid van haar stem. Ondanks de zenuwen zong ze zuiver en vol overtuiging.
De uitreiking van Giel Beelen was kort en bondig (de muziek spreekt immers voor zich), alsook de dankbetuiging van Sanne. Zij ruimde vooral plaats in om al haar fans te bedanken die deze avond aanwezig waren, omdat alle andere mensen toch wel in het cd-hoesje staan. Ook wilde ze even kwijt dat ze nooit had gedacht een eerste album op te nemen, laat staan een tweede en dat je toch wel zenuwachtig bent bij een tweede albumrelease (lees: ze had al 2 dagen niet geslapen!).
Haar optreden samen met Johnny de Mol, die zich duidelijk minder prettig voelde op een podium dan voor een camera, maar toch de moed had om daar te gaan staan, en de afsluiting met de nummer s ‘Just a Flirt’ en ‘Seven Friends’ waren een mooie toegift. Met haar droge humor, oprechtheid, dankbaarheid, zonder schroom het publiek om hulp te vragen toen ze door de zenuwen even haar tekst kwijt was en een dijk van een stem weet zij een plek in je hart te veroveren: een talent dat na 2 jaar van succes nog steeds zichzelf is gebleven, waardoor je haar dat succes nog meer gunt. Op dezelfde avond nog heb ik haar album beluisterd. Dat is het hele idee van je album promoten: dan heb je het goed gedaan.